dimarts, 16 de juliol del 2013

TARTA DE POMA clàssica


Per fi la tarta de poma, la clàssica. Una recepta que no pot faltar mai a cap recull de receptes. Una tarta popular que ho té tot, agrada a tothom, fàcil de fer, molt econòmica i no diguem ja... boníssima. Amb unes quantes pomes que no feien goig a ningú, per què tenint cireres, albercocs, préssecs i tot de fruites tan llamineres, qui s'ha de menjar una poma, he decidit fer net i per gastar-les què millor que una delícia d'aquestes. He triat el camí fàcil i la massa és comprada, però si us animeu a fer-la vosaltres endavant, encara us resultarà millor. Som-hi doncs.

Per un motlle de 26 cm. de diàmetre necessitarem:



Ingredients:

7 Pomes ( les meves eren de tipus varis)
1 Massa brisa o trencada
3 Cullerades de sucre morè
Mantega.
Melmelada de albercoc o préssec
1 Cirera per decorar (opcional)




Primer de tot farem la base de compota. Tallem quatre pomes mitjanes i les posem a coure amb dues cullerades de sucre i dues d'aigua, durant 20 minuts a foc suau. Han de quedar toves però no desfetes. Les colem.
                   

Les triturem, però no ha de quedar massa fina, lo just perquè al fer la decoració de sobre, les làmines de poma no se'ns enfonsin. O sigui, espeseta i amb trossets. 
                   

Traiem el cor a les tres pomes restants, les pelem, i les anem deixant en un bol d'aigua on hi haurem escorregut el suc de mitja llimona. Les tallem a làmines ben fines i el més iguals possibles.
                   

Engeguem el forn de dalt i baix a una temperatura de 200º. Preparem el motlle amb una base de paper de forn. No el cal engreixar doncs aquest tipus de masses ja porten mantega. Col·loquem la massa, la punxem amb una forquilla i aboquem la compota. La repartim per sobre de forma homogènia.
                   

Anem col·locant les làmines de poma, espolsem una cullerada de sucre morè per sobre i repartim miques de mantega. Retallem la vora de la massa que sobre-surti del motlle i quan la tinguem tota a la mateixa mida, la dobleguem endins.  Jo a última hora hi vaig afegir mitja cirera al mig per fer bonic.
                   

Enformen a alçada mitja durant durant 20 o 25 minuts i 5 minuts més sol amb foc de dalt. Quan veiem que sigui daurada ja la tindrem. Barregem dues cullerades soperes de melmelada amb un rajolí d'aigua, triturem i pintem la tarta per sobre mentre encara és calenta. La deixem temperar i a la taula.
           

Es pot menjar tèbia, o freda de la nevera, al gust de cadascú. Per desmotllar-la i que no se us trenqui, ho podeu fer amb l'ajut d'una tapa de cassola plana com si donesiu la volta a una truita de patates. I no cap dir res més, el seu aspecte ja parla per si sol.

Fins la propera i que vagi de gust.

38 comentaris:

  1. Maravillosa, una delicia. De mis pasteles favoritos sin ninguna duda y la tuya roza la perfección, qué preciosura de pastel Mercé, eres una magnífica repostera!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias ,Mary. Es una tarta muy agradecida de hacer, rápida, sencilla y bien rica. Seguro que tu la has hecho mil veces. Feliz semana.

      Elimina
  2. Ara, ara, hem surt aquesta recepteta tan rebona!!!
    Ostres hem tenías amoinada al veure que feia dias que no publicabas..
    QUE BONA AQUESTA TARTA!! i tens raó jo també en tinc un parell a la fruitera que sembla que al estiu no ve de gust i es que mes aviat es fruita d'hivern crec jo; tot i que jo tinc una amiga que en menja una matí i una tarda, i te una pell preciosa a pesar de tenir 71 anys pero cadascú es un mon no creus?
    QUINA FOTO TAN BONICA, nena vas modifican coses per a bé i et felicito, m'encanta entrar a la teva finestreta.
    UN BON DIMARS MERÇE :)))

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per les teves paraules, Conxita. Aprecio molt l'interés, però és que amb la calor i sense adonar-me he anat estirant els dies entre recepta i recepta. No tinc ganes d'obrir el forn, ni de fer servir la panificadora, que és la meva millor aliada, la calor em pot. També tinc una faldilla a mig fer, que no li veig el final... Menys mal que tinc persones com tu que m'animem. Molts petons i una forta abraçada.

      Elimina
  3. Que fineta i bona!!! Els pastissos de poma són dels meus preferits i és que m'agraden tots!!! M'encanta el toc de gust i de textura que sempre dóna la poma, queda boníssim!!!

    T'ha quedat genial Mercè i m'has fet venir moltes ganes de provar-ne un trosset!!! ;)

    Molts petonets bonica!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Cristina, hi han dos pastissos amb els que es té l'èxit assegurat, un és el de formatge i l'altre el de poma. Tots dos boníssims i gens complicats. I sí, sempre venen de gust. Petonets, guapa.

      Elimina
  4. Clàssica però tan ben feta, Mercè!! Ets una artista delicada!! Ha ha ha. Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Marina!!! I mira que m'ho vaig pensar si fer-la, o no per la calor, abans d'engegar el forn... Petons.

      Elimina
  5. Tu mateixa ho has dit: el seu aspecte parla per sí sol. Una tarta perfecta: pocs greixos i molt sabor. I un acabat preciós, Mercè.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Chus. Mira que ens conformem amb poc... Petons.

      Elimina
  6. Riquisima de mis preferidas!!besos
    dezazu.blogspot.com.es

    ResponElimina
  7. T' ha quedat preciosa.- M' agrada que hi hagis posat aquesta compota de poma...és tan bona.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí també és pot fer amb crema pastissera, però a l'estiu m'estimo més prescindir dels ous, ja arrivarà l'ivern. Petons.

      Elimina
  8. Que bonita te ha quedado!! Me ha encantado la crema de manzanas y así te evitas los huevos en verano! genial.

    Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Manderley. El resultado es más ligero para estos días de calor. A mi me encanta fresca de la nevera. Besos.

      Elimina
  9. T'ha quedat perfecta!! a mi els pastissos de poma m'encanten, absolutament tots! i aquest amb la compota... mmm!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Siiiií, Eva!!! I la quantitat de compota es pot fer a gust del consumidor, amb una capa ben gruixuda. Petons.

      Elimina
  10. M´encanten les postres amb poma, crec que és la meva fruita preferida i mira que m´agraden totes. T´ha quedat una tarta amb una presentació espectacular, suposo que el sabor també va ser deliciós. Un petonet, Mj

    ResponElimina
    Respostes
    1. Fitxat que no hi poso ni canyella Mª Jose, tan sols amb les pomes queda boníssima. Sencilla i bona. Petons.

      Elimina
  11. What a gorgeous perfect looking apple pie! My dad's favourite. Will definitely find time to make this for him. Thanks for your constant support and coming over ;). Truly appreciate it!! ♥ Jo

    ResponElimina
    Respostes
    1. Thank you, Jo!!! Always a pleasure to visit your blog and see that it cooks. Kisses and have a nice day.

      Elimina
  12. Hace mucho que no como tarta de manzana, me recuerda mucho a mi padre, en casa era él quien la preparaba, que rica estaba :)
    Un abrazo!!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hay sabores que nos traen recuerdos del pasado, Heva... aromas entrañables. Besos.

      Elimina
  13. Hola Mercè,

    Hem vist que tens moltes receptes al teu bloc i et volem presentar www.lestevesreceptes.cat, un portal web on els nostres usuaris poden buscar entre més de 38.000 receptes de les pàgines i blocs més populars en llengua catalana.

    A la nostra página hem creat la secció TOP BLOCS DE RECEPTES, un rànquing de blocs on tu també pots afegir el teu bloc. Nosaltres indexem les teves receptes i els usuaris les poden trobar utilitzant el nostre potent motor de recerca. Lestevesreceptes.cat té més de 2.500 visitants únics cada dia que busquen receptes a la nostra página, generant una gran quantitat de tràfic per tots aquells blocs que formen part del nostre portal. I el millor de tot és que no t’has de preocupar de res perquè tot a Lestevesreceptes.cat és gratis!

    Lestevesreceptes.cat té pàgines germanes a França, Portugal, Itàlia, Estats Units o Suècia, entre d’altres. Vols formar part d’aquesta gran familia? Ens agradaría molt comptar amb tu.

    Moltes gràcies per la teva atenció i restem a la teva disposició!!!!

    Carles Vicente
    Lestevesreceptes.cat

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies per l'oferiment, Carles. Em paso per la pàgina a donar-li una ullada.

      Elimina
  14. Que bona! Sempre l'he tastat amb crema pastissera sota les làmines de poma, però la veritat és que com a fan que sóc de la poma crec que aquesta ha d'estar molt més bona, i potser més sana!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per la visita, Núria. La base de crema, la deixem per l'ivern, pel tema del ous. I que a mi també m'agrada molt... :))) Petons.

      Elimina
  15. Sempre he admirat aquesta gràcia natural per saber repartir els talla de poma...
    Un classic sí, però infalible!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Mglòria!!! Això va com va, hi ha dies que com més t'hi esforces pitjor queda, que sol passar el dia que hi has de fer la foto... ;) Petons.

      Elimina
  16. A mi m'agrada molt i m'agrada com has fet el fistó d'acabat, fàcil i polit!!!
    Gràcies!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Gemma. Veig que t'has afegit a la colla, benvinguda!!! Petons.

      Elimina
  17. simply amazing and for sure so, so tasty! beautiful as well!

    hugs

    ResponElimina
    Respostes
    1. The simplest desserts, always seem to be the best :))) Kisses.

      Elimina
  18. mmmm que tarta más buena!! Tiene una presentación estupenda, y una pinta riquísima! Ésta nos encanta en casa.

    Me quedo como seguidora de tu blog.
    Si te pasas por el mío y te quedas, estaré encantada http://saboreando- delicias.blogspot.com.es.

    Besos

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Nieves y bienvenida al grupo. Ya nos iremos viendo. Besos y buen fin de semana.

      Elimina